Steinar i Santa Cruz: Tilbake i Santa Cruz

Steinar deler noen tanker fra infield-kurs og fra hverdagen på Alalay:
Jeg kommer naa fra sykehuset etter aa besoekt en kar som ble skutt for en mobil. Han er nitten aar og dama er i aattende maaned. Det er langt fra hverdagen min i Oslo til den jeg har her.
[...]
Hverdagen har startet igjen. Jeg begynner aa lure paa hvor mye jeg har fortalt om hva jeg gjoer her. Alle tingene jeg gjoer hver dag har gjerne blitt hverdagslige og jeg vet ikke helt hva dere sitter der hjemme og lurer paa? Jeg setter derfor veldig pris paa kommentarer og sporsmaal fra dere der hjemme. Min kjaere far spurte om jeg kunne fortelle noe mer om barnehjemmet og det skal jeg proeve paa.
[...]
Jeg har laert mye om aa drive utviklingsarbeid etter at jeg kom ned hit. Hjemme tror vi paa et vis at det hjelper aa sende ned noen leker og klistermerker. Det er ikke mangel paa leker her nede. Det skal jobbes hardt med aa forandre verdiene til disse barna. Det trengs mennesker og kompetanse. Tid. Dette er jammen vanskelig.

Les mer

0 kommentar(er):

Legg inn en kommentar