Jul i Iquitos

Det har vært jul på La Restinga også:
Logoen til La Restinga. Hjertet som har maattet taale mye smerte, men som etterhvert blir sydd sammen igjen.
Har blitt saa glad i det hjertet!


Jeg har hatt ei fantastisk julefeiring her i Iquitos. Den 22.desember hadde vi julemiddag for alle unger, ungdommer, voksne og ansatte som hører til La Restinga. Det dukket opp utrolig mange folk. Det var et herlig spetakkel uten like! Det ble servert en utsøkt julemiddag tilberedt av kokken selv, Erick, og til drikke var det min favoritt drikk ”maracuya” (pasjonsfrukt tror jeg det heter på norsk…). Jeg hjalp til med serveringa, men fikk satt meg ned til slutt jeg også.

Det ble jo selvsagt sagt at jeg skulle møte klokken 4 for å ordne til, for det var masse som skulle gjøres ble jeg fortalt (det hele skulle starte klokka 7). Siden det var en så viktig dag møtte jeg opp klokken 4….og typisk så er jeg og ei anna ei de eneste som dukker opp. Alle andre kommer i løpet av de neste to timene. Det er fascinerende å se hvor mye som faktisk blir ordnet på kort tid når man først kommer i gang, og alt er alltid klart når det begynner, men det er noen ganger litt uforståelig for meg hvorfor alt absolutt må gjøres i den aller siste liten… same same, but different, et herlig kaos med masse godt humør var nå i hvert fall resultatet :)

Les mer: Anne Thereses blogg

0 kommentar(er):

Legg inn en kommentar