Christina i La Paz/Santa Cruz: Fantastiske La Paz og høydesyke

Høydesyke er ingen spøk:
La Paz maa vaere den mest fascinerende byen jeg har sett i hele mitt lange liv... Aa se utover fjellene der var en opplevelse helt ubeskrivelig! Vi ankom denne fantastiske hovedstaden sent fredag den 3. november. Idet vi gikk ut av flyet, merket jeg umiddelbart at luften var tynnere her i hoeyden og at jeg ble svimmel. Vi ble mottatt paa flyplassen av Johann som er tidligere elev ved Hald og som snakker flytende norsk. Det var snodig, men det foerste jeg foelte var: Hjemme! Paa en underlig maate var det som aa komme hjem, og jeg var veldig klar for aa bo her i seks maaneder. Jeg og Eline ble innlosjert hos Ximena, og jeg var rett saa fornoeyd med hvordan tiden fremover saa ut til aa bli.

Les mer

0 kommentar(er):

Legg inn en kommentar