Livet på Alalay

Johannes og Thor Haakon forteller litt om hva de gjør på Alalay i La Paz. Vi gir ordet til Thor Haakon først:
Valeria, en av jentene på cabañaen til Thor Haakon.

Man tøyser ikke med en landing på over 4000 meter. Kvalme og pusteproblemer. Vondt overalt egentlig. Men heldighvis kom vi oss fort ned i lavlandet, altså rundt 3000 meter. Og vi fikk et fint hus og et par gode senger. (Når jeg sier vi mener jeg seff meg og min teampartner Johannes). Uansett, neste dag våkner vi opp og utforsker huset hvor vi skal tilbringe helgene når vi ikke jobber på barnehjemmet. Huset er utrolig fint og her er alt vi trenger for å koble av i helgene, tv-kanaler, hushjelp, treningsrom og seff kola i masser! Og alle familier med 3 kjøleskap før 5 stjerner i min bok. Ser vi ut av vinduet har vi et storslått fjellandskap som jeg anbefaler alle å se! (Selv om det ikke er i nærheten av Bergen ofc)
[...]
Men til det som betyr noe, arbeidet for organisasjonen Alalay i Bolivia. Kort fortalt: De driver med forskjellige prosjekter knyttet opp mot arbeid med barn og ungdom. Da spesielt gatebarn i de største byene i Bolivia, La Paz og Santa Cruz. Det er i barnehjemmet i La Paz jeg jobber.

Les mer: Tjukke Hockey Elvis goes Bolvia
Over til Johannes:
På Al deaen (barnehjemmet), der vi jobber er vi 10 voluntører, et tall som er i stadig endring. Etter det vi vil kalle en heller likegyldig velkomst har vi nå god kontakt med de andre voluntørene, men sørger likevel over at chucknurrys tvillingbror som var med oss i arbeidet den første uken, nå har beveget seg videre på turen sin. Fra nå av er det bare spansk. Barna på barnehjemmet er delt opp i forskjellige cabanaer etter alder og kjønn. Både jeg og Thor Haakon jobber med den yngste gruppen, jeg med de 14 bråkete guttene og Thor med de snillestille 8 jentene. I cabanaene er det en educador som har ansvaret for ungene og så er det voluntører som hjelper til. I min cabana er vi tilsammen 4 voluntører, men idet de andre voluntørene jobber en uke av og en uke på, er jeg alene neste uke..

Les mer: Johannes på barnehjem

0 kommentar(er):

Legg inn en kommentar