Steinar i Santa Cruz: Farsdag

Steinar blogger om gleder og utfordringer på Alalay:
Hvordan jobber man med ti gutter mellom elleve og femten år som har sine behov for å gjøre opprør mot autoriteter. Gutter med forskjellige tragiske bakgrunner. Gutter som snakker spansk og som dersom de ikke vil bli forstått ikke blir forstått. Gutter som har bestemt seg for at gringos ikke skal bestemme over deres liv.... Jeg har til nå prøvd noen forskjellige innfallsvinkler. Først prøvde jeg litt den her vise hvem som er sjefen greier. Det er litt vanskelig når du ikke helt sjønner hva som skjer... Så jeg ble noe oppgitt over opprørere og denne uka startet jeg vel noe slækkere. Det har vel aldri i realiteten vært noe spørsmål om hvem som er sjefen i huset hvor jeg bor. Victor og jeg kan vel si hva vi vil. Vi er gringos og sjønner ikke spansk, i alle fall ikke fullt og helt.

Les mer

0 kommentar(er):

Legg inn en kommentar