Haldnytt: Sport i Afrikas varme

Andreas skriver fra Dar es Salaam i Haldnytt:
Det har på många sätt varit en stor utmaning för mig bo och leva här. Dels skiljer sig levnadsförhållandena mycket från Norge. Saker som jag i Norge tog mer eller mindre som en självklarhet, t.ex. rinnande vatten och tvättmaskin, blir här en lyxvara för mig. Det är en stor kontrast att bo på detta sätt, men samtidigt har jag märkt att man snabbt kan vänja sig vid att leva utan många saker. Dels så har det sociala livet varit en utmaning. Jag kom hit till ett nytt land utan att känna någon här. Dessutom är Tanzania ett land där kiswahili är språket som används och väldigt, väldigt många kan så gott som ingen engelska. Det gör att det kan vara svårt att lära känna människor väl, även om många glatt hälsar på mig med ”Mambo” (=Hej).

Les mer

0 kommentar(er):

Legg inn en kommentar