Silje i Lima: Offentlig transport

Jeg har proevd en del nye màter med offentlig transport her i Peru. De foerste ukene vi hadde her i Lima var vi alle samlet og gikk pà spràkkurs sammen. Da bodde vi noen i Campoy som var et stykke borte fra skolen. Da tok vi to busser om morgenen. Tilsammen tok turen rundt 1.5 time syns jeg à huske. Da var det store busser nesten som hjemme. Det var i grunnen ikke sà lenge med 1.5 time med buss. Hjemme fàr jeg helt fnatt bare jeg mà sitte tre kvarter pà bussen, sà jeg tror ikke jeg kommer til à tenke at tre kvarter er sà lenge pà buss nàr jeg kommer hjem:)Nà nàr jeg har begynt à jobbe pà moedresenteret har jeg fàtt preovd litt annen transport igjen. Blant annet smà carroer, som jeg vil tro hjemme har plass til fem personer, mens her rundt 18, 19 med sjofoeren. Men det er ofte enda flere inni, for en kan jo alltid stà. Eller huke seg som jeg mà. Jeg foeler meg utrolig lang til tider i de smà bilene. Hvis jeg skal stà har jeg litt problmer med hvor jeg skal gjoere av hode. Og setene har ikke noe saerlig med benplass sà det blir litt skrà sitting med bena:)

Les mer

0 kommentar(er):

Legg inn en kommentar