Victor i Santa Cruz: Tilbake til helvete

Til nå har jeg fortalt deg om mange fine episoder fra Bolivia, men alt er ikke fint. Det er mange steder på kloden vår der solen ikke alltid skinner og ett av de stedene er på gata i Santa Cruz. Jeg møtte en jente før jul som gjorde voldsomt inntrykk på meg, men fikk meg aldri til å skrive om det. Pysete var jeg, jeg var redd for å si det som det var – ER – altså fryktelig urettferdig. Jeg tenkte at folk ikke ville høre om gutten som spiser ”maten” som ligger i gata og sniffer lim for å døyve siste rest av sult.
[...]
I dag lever titalls millioner barn på gata. Rundt en femtedel av verdens befolkning lever for to dollar om dagen, eller mindre.* Mens jeg synger sangen til Postgirobygget med en kvalmende likegyldighet.

”Jeg har alt jeg trenger og jeg nyter det, jeg har lomma full av tusenlapper og alle damene de digger digger digger at jeg står med kursiv”

Les mer

0 kommentar(er):

Legg inn en kommentar