Advent i Lima

Det går mot jul også i Lima, og det er ikke fritt for at man lengter litt hjem til familie og tradisjoner. Hanna forteller hvordan hun og Therese skaper adventsstemning hjemme hos seg selv:
Julekrybben med et litt for tidlig født Jesusbarn!

Da har det altså blitt desember. Advent. Kanskje den tida det blir mest vanskelig å være borte fra hjemmet og familien. Min plan A var egentlig å overse hele advents- og juletida dette året, men merker at jeg allerede før adventstida har starta at jeg begynner å savne den norske(?) sjokoladekalenderen og pakkekalenderen på veggen hjemme. Derfor tok Therese og jeg det første steget for å lage vår egen adventstid her i Lima. På med julemusikken og fram meg fargeblyantene. Resultatet ble vår egen julekalender. Kan ikke si at savnet etter norsk advent og jul ble mindre, men med pakkekalender, 3 nøtter til Askepott og julekrybbe skal det nok bli jul i Lima og:-) Må også ærlig innrømme at det ligger et lite snev av nysgjerrighet for hvordan jula i Peru feires.

Les mer: Peru-Hanna:)

0 kommentar(er):

Legg inn en kommentar