Én mobillader, én rull sportsteip og to melkesjokolader

Foto: Therese i Peru
Forberedelseskurset på Hald er over, og nå begynner virkeligheten for alvor for årets Act Nowere. Vaksiner er tatt, og hver og en har fått utdelt sin tilmålte dose malariamedisin. Nå gjenstår bare pakking og krangling med bagasjeregler, og den nærmest umulige oppgaven å redusere alt man trenger i løpet av de neste sju månedene til noe som får plass i en 20 kilos koffert:
En håpløs situasjon for et eksemplar av arten ”uhelbredelig distré”. Jeg har forgjeves lett desperat etter veier utenom, men innser nå at det bare er å bite tennene sammen, og ta fatt på dette uovervinnelige prosjektet. Jeg skal nemlig pakke. Og ikke pakke som i å pakke for en helgatur eller ferie. Jeg skal pakke for å flytte. Og som om ikke det var nok, så skal flyttelasset først gå gjennom argusøynene til kverrulant-glade flyplassarbeidere med lange lister over potensielle terrorvåpen (jeg nevner i fleng; strikkepinner, shampoflasker og yoghurter (sistnevnte nevnes med ekstra sår mine, da denne forbrytelsen ble begått av undertegnede for ikke lenge siden, men en ubønnhørlig inndragelse som resultat)).

[...]

Hittil har jeg lagt fram én mobillader, én rull sportsteip og to melkesjokolader…

Les mer: Oda en Rwanda
Noen har også benyttet dagene hjemme til å tjuvstarte litt på informasjonsarbeidet. Maria har vært på skolebesøk hjemme i Hommersåk:
" Eg hette Maria å e her idag, fordi på onsdag ska eg reisa te Afrika! ".
WRooom!! TRETTI hender i været..
"Eg har vært i Gran Canaria!"
"Eg har tri kaninunger!"
"Tanten min har kjøpt leilighet i Ukraina!"
[...]
Ska bli løje å se ka slags form eg e i neste gang eg oppdatere. Kjenne vertfal at hadet-runden eg ska ta imårå kveld kan bli litt hardere å mer tårefull en det eg kanskje sko ønska.
Kwa heri, Norway!

Les mer: MARIA'S BLOGG
Lykke til, alle dere som skal reise ut. Det er en spennende vei dere nå såvidt har begynt på, og hvem vet hvor den vil gå videre. Et lite reiseråd til slutt, fra Margrethes blogg:
See the opportunities in the problems, not the problems in the opportunities!

0 kommentar(er):

Legg inn en kommentar