Torgeir i Dar es Salaam: Julestemnig i Dar

Yes, da var det på tide med siste nytt fra de varmere strøk. Her nærmer faktisk jula seg med stormskritt! Vet ikke åssen dere ligger an der hjemme, men her er det hvertfall 1. søndag i advent nå til søndag. Mens jeg holdt på å lage middag igår, satt Andreas å jobbet med noe på datan. Det var da det hendte. Svensken begynte å spille julemusikk – Carola. Jeg ble nesten helt satt ut. I fjor jul da jeg hørte den musikken, var forholdene litt andreledes. Da var det litt mer sånn som det skal være.... Norsk jul..hvis dere er med på tanken. Der stod jeg, iført shorts og t-skjorte...stekte fiskekaker mens risen kokte. He,he...mange minner som dukket fram fra minneboka da. Men for all del – julemusikk er julemusikk uavhengig av hvor den spilles....jobber nå med å lage oss en adventsstake. Får se hva det blir til slutt. Men noe blir det. Fikk forresten også invitasjon fra den norske ambassaden om ikke vi ville være med på adventsgudstjeneste, nå til søndag. Kan bli spennende...gleder meg!... Kan bli masse artige minner å lime inn i minneboka fra jula 2006....

Les mer

0 kommentar(er):

Legg inn en kommentar